Marketing v roce 2022. Čeká nás rok paradoxů?

Jak vypadají předpokládané marketingové trendy pro rok 2022? Na první pohled by se dalo říct, že dosti protichůdně, ale vlastně nic, co by nás mělo příliš překvapit. Vzestup umělé inteligence, videí, ale i meta-světů sledujeme již nějakou dobu, a zatímco u třetího jmenovaného fenoménu všichni s napětím očekávají, kam se to vyvine, u prvních dvou je to docela jasné. Návštěvníci sociálních médií i webových stránek očekávají kvalitní (krátký, výstižný, technicky dobře zpracovaný) videoobsah a služby, které mu vycházejí maximálně vstříc, usnadňují mu práci, tuší, co by mohl chtít a trpělivost mají jako, no jako umělá inteligence.

Jak je to tedy s těmi paradoxy? Pro rok 2022 se předpovídá čím dál tím větší citlivost na uchovávání a zpracovávání osobních dat, zároveň ale klient bude žádat customizaci, osobní přístup a formulář se mu při další návštěvě vašeho e-shopu určitě nebude ctít vyplňovat znovu.

Obsah, zvláště ten na sociálních sítích, by měl vtáhnout a vyvolávat emoce, zároveň by ale neměl být náročný a měl by být servírován v té nejstravitelnější a z pohledu návštěvníka nejpasivnější formě. Podívat se na video je snazší než přečíst si text.

V poskytovaných službách není prostor pro lidské slabosti a čím dál tím větší samozřejmostí bude dostupnost konzultace a doplnění informací 24 hodin denně 7 dní v týdnu, zároveň se ale očekává příjemný, lidský tón komunikace a bezbřehý zájem o zákazníka. Zde může pomoci chatbot a důležitý je také přehledný web. Nečekejte, že Vám klient, když něco nebude moci najít, bude volat s dotazem, buď dostane to, co chce okamžitě, nebo půjde jinam. To, že mnohdy neví, co vlastně chce, na tom, že to chce hned, rozhodně nic nemění.